ମହିଳାମାନେ ସ୍ବାଧୀନ ସିନେମାରେ ସମାନତା, ଦୃଶ୍ୟମାନତା ଏବଂ ସୃଜନଶୀଳ ସ୍ବାଧୀନତା ପାଇଁ ଆହ୍ବାନ ଦେଇଥିଲେ
#IFFIWood, ୨୩ ନଭେମ୍ବର ୨୦୨୫
ମହିଳାମାନେ ସ୍ବାଧୀନ ସିନେମାରେ ସମାନତା, ଦୃଶ୍ୟମାନତା ଏବଂ ସୃଜନଶୀଳ ସ୍ବାଧୀନତା ପାଇଁ ଆହ୍ବାନ ଦେଇଥିଲେ ମହିଳା ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ନିର୍ମାଣର ଏକ ପରିଭାଷିତ ଉପାଦାନ ଭାବରେ ପ୍ୟାନେଲ୍ ସହାନୁଭୂତିକୁ ଉଲ୍ଲେଖ କରିଥିଲେ
ମହିଳା ନିର୍ମାତାଙ୍କ ପାଇଁ ସହାୟକ ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି ଉପରେ ପ୍ୟାନେଲ୍ ଗୁରୁତ୍ୱ ପ୍ରଦାନ କରିଥିଲେ
'ସ୍ବାଧୀନ ସିନେମା ମାଧ୍ଯମରେ ଏକ ବିଶ୍ବ ଭାରତ: ଏକ ମହିଳା ପ୍ୟାନେଲ୍' ଶୀର୍ଷକ ପ୍ୟାନେଲ୍ ଆଲୋଚନା ଚାରୋଟି ଆକର୍ଷଣୀୟ ସ୍ବରକୁ ଏକତ୍ରିତ କରିଥିଲା - ଅଭିନେତା- ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ନିର୍ମାତା ରଜନୀ ବାସୁମାତାରୀ, ସିନେମାଟୋଗ୍ରାଫର ଫୌଜିଆ ଫାତିମା, ଅଭିନେତା- ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ନିର୍ମାତା ରାଚେଲ୍ ଗ୍ରିଫିଥସ୍ ଏବଂ ଅଭିନେତା- ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ନିର୍ମାତା ମୀନାକ୍ଷୀ ଜୟନ୍। ଆଲୋଚନାରେ ମହିଳାମାନଙ୍କ ସୃଜନଶୀଳ ଏବଂ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଯାତ୍ରା କିପରି ସ୍ବାଧୀନ ସିନେମାର ଭବିଷ୍ୟତକୁ ଆକାର ଦେଉଛି ତାହା ଅନୁସନ୍ଧାନ କରାଯାଇଥିଲା ।
ଶେଷ ମହିଳା ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ନିର୍ମାଣର ଏକ ପରିଭାଷିତ ଉପାଦାନ ଭାବରେ ସହାନୁଭୂତି ଉପରେ ପ୍ରତିଫଳନ ସହିତ ଆଲୋଚନା ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା। ଫୌଜିଆ କହିଥିଲେ ଯେ କିପରି । ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ସୃଜନଶୀଳ ପ୍ରକ୍ରିୟା, ଏକ ଧାରଣାର ରୁ ସ୍ଫୁଲିଙ୍ଗରୁ ଫ୍ରେମ୍ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ସହାନୁଭୂତିରେ ଆଧାରିତ, ଯାହା ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ନିର୍ମାତାମାନଙ୍କୁ ନଙ୍କୁ ସ୍ଥାନୀୟ କାହାଣୀକୁ ବିଶ୍ବବ୍ୟାପୀ ଧାରଣା ସହିତ କାହ କାହାଣୀରେ ରୂପାନ୍ତରିତ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ କରିଥାଏ। ରଜନୀ ଆହୁରି ମଧ୍ୟ କହିଥୂଲେ ଲେ ଯେ ମହିଳାମାନେ ପ୍ରାୟତଃ ଜୀବନର କ୍ଷୁଦ୍ରତମ ବିବରଣୀକୁ ଲକ୍ଷ୍ୟ କରନ୍ତି, ଏବଂ ଏହି ସୂକ୍ଷ୍ମ ପର୍ଯ୍ୟବେକ୍ଷଣ ଏପରି କାହାଣୀଗୁଡ଼ିକୁ ସ୍ବର ଦେବାକୁ କୁ ଅନୁମତି ฉิง । ଯାହା ଅନ୍ୟଥା ଅକଥୂତ ରହିପାରେ। ଷଣ ହିଁ ସେମାନଙ୍କ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ରଗୁଡ଼ିକୁ
ଯେତେବେଳେ ଆଲୋଚନା ପ୍ରତିନିଧୂତ୍ବ ଆଡ଼କୁ ।ଡ଼କୁ ମୁହାଁଇଲା, ପ୍ୟାନେଲ ଅନୁସନ୍ଧାନ କରିଥିଲେ ଯେ, ମହିଳାମାନେ ଆଜି ଶିଳ୍ପରେ ଅଧୂକ ଦେଖାଯାଉଛନ୍ତି କି ନାହିଁ। ରାଚେଲ ସେୟାର କରିଥ୍ ଥୂଲେ ଯେ ଯେ ତାଙ୍କ ଙ୍କ ନିଜ ଶିଳ୍ପରେ ମହିଳା ସିନେମାଟୋଗ୍ରାଫର ଏବଂ ପ୍ରଯୋଜକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ଖ୍ୟା ବଢୁଛି। ଫୌଜିଆ ଭାରତୀୟ ମହିଳା ସିନେମା ମାଟୋଗ୍ରାଫରଙ୍କ ବିବର୍ତ୍ତନ ବିଷୟରେ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଥିଲେ, ଯାହା ୨୦୧୭ରେ ର କିଛି ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସହିତ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା ଧୂଲା ଏବଂ ବର୍ତ୍ତମାନ ପ୍ରାୟ ଦୁଇଶହ ବୃଦ୍ଧି ପା ପାଇଛି, ଜୁନିଅରରୁ ବରିଷ୍ଠ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ। ସେ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରିଥିଲେ ଯେ ଏହି ସଂଘ ଘ କିପରି ପରାମର୍ଶ ଏବଂ ସହଯୋଗକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରେ, ଶିଳ୍ପରେ ମହିଳାମାନଙ୍କୁ ଦୀର୍ଘ ଦିନ ଧରି ଆବଶ୍ୟକ ଥୂବ ଆବଶ୍ୟକ ଥୂବା ସହାୟକ ପରିବେଶ ପ୍ରଦାନ କରେ। ସେ ଆଇଏଫଏଫଆଇ ରେ ମହିଳା ସିନେମାଟୋଗ୍ରାଫରଙ୍କ ଉପସ୍ଥିତିକୁ ମଧ୍ୟ ପାଳନ କରିଥିଲେ 'ବିମୁକ୍ତି'ରେ ସେଲି ଶର୍ମାଙ୍କ କଳା ଏବଂ 'ଶେପ୍ ଅଫ୍ ମୋମୋ'ରେ ଅର୍ଚ୍ଚନା ଘାଙ୍ଗରେକରଙ୍କ କଳାକୁ ପ୍ରଶଂସା କରିଥିଲେ।"
ମୀନାକ୍ଷୀ ରଜନ ନୀ ମନେ ପକାଇଥିଲେ ଯେ କିପରି ଦୁଇ ବର୍ଷ ପୂର୍ବେ ତାଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ନିଜ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ ପାଇଁ ଜଣେ ସିନେ ନେମାଟୋଗ୍ରାଫରଙ୍କ ପାଖକୁ ପଠାଯାଇଥିଲା, ଏବଂ ଏପରି ନେଟୱାର୍କର ପ୍ରଭାବକୁ ନିଶ୍ଚିତ କରିଥିଲେ। ମୀନ କେରଳ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ବାରା ସମତ ପଦକ୍ଷେପ ଉପରେ ଆଲୋକପାତ କରିଥିଲେ ଯାହା ମହିଳାମାନଙ୍କ ନଙ୍କ ଦ୍ବାରା ନିର୍ମିତ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ରଗୁଡ଼ିକୁ ପାଣ୍ଠି ଯୋଗାଇଥାଏ, ସେୟାର କରିଥିଲେ ଯେ ତାଙ୍କର ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ଭିକ୍ଟୋରିଆ ଏହି ସୁଯୋଗରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ ହୋଇଛି। ମହିଳାମାନଙ୍କ ନେତୃତ୍ବାଧୀନ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ରଗୁଡ଼ିକୁ ସମର୍ଥନ କରୁଥିବା ଏହି ଏହି କେରଳ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ପଦକ୍ଷେପ କ୍ଷପ ପାଇଁ ପ୍ରଥମ ଚୟନ ପ୍ୟାନେଲରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଥିବା ଫୌଜିଆ ପୁରୁଷମାନ ମାନଙ୍କ ଦ୍ବାରା ମହିଳାଙ୍କ ନାମରେ ପ୍ରକଳ୍ପ ଦାଖଲ କରିବା ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା ପ୍ରକାଶ କରିଥିଲେ, ସତର୍କତାର ନିରନ୍ଧର ଆବଶ୍ୟବ ଶ୍ୟକତାକୁ ଗୁରୁତ୍ବ ଦେଇଥିଲେ।
'ପରେ ପ୍ୟାନେଲିଷ୍ଟମାନେ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଜୀବନ ସହିତ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ନିର୍ମାଣ ସନ୍ତୁଳା ନ୍ତୁଳନ କରିବାର ଆହ୍ବାନଗୁଡ଼ିକ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ବାରୋପ କରିଥିଲେ । ରାଚେଲ ତିନୋଟି ପିଲାଙ୍କୁ ପାଳନ କରିବା ସମୟରେ ଶିଳ୍ପୀ ଶିଳ୍ପକୁ ନେଭିଗେଟ୍ କରିବା ବିଷୟରେ